مجتمع آموزشی فنی و حرفه ای برگزیده نو

گردشگری

رشته های گردشگری:
♦ راهنمای عمومی گردشگری
♦ راهنمای طبیعت گردی( اکوتوریسم )
♦ راهنمای محلی 
♦ راهنمای موزه
♦ راهنمای گردشگری سلامت
♦ راهنمای گردشگری فرهنگی
♦ راهنمایی زائرین شهرهای مذهبی ایران 
♦ راهنمایی گردشگران در مناطق دارای پوشش گیاهی ویژه

♦ راهنمای اکوتوریسم ( بوم گردشگری )

♦ راهنمای زبان تخصصی گردشگری

♦ شناسایی فرصت های کسب و کار در گردشگری محلی

♦ برنامه ریزی و طراحی بسته سفر
♦ عکاسی تورهای گردشگری
♦ کارمند مقدماتی فروش بلیط
♦ مدیر باشگاه های گردشگری ورزشی
♦ مدیریت و برنامه ریزی در اردو ( ویژه فرهنگیان وزارت امورش و پرورش)
♦ مدیر تور
♦ مدیر دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی

♦ مدیر بوم خانه های گردشگری

♦ مدیر اماکن تفریحی-گردشگری

♦ امدادگری تورهای گردشگری

♦ راننده وسایل نقلیه گردشگری

♦ کارآفرینی در گردشگری

♦ راهنمای گردشگری به زبان اسپانیایی

♦ راهنمای دفاتر اطلاع رسانی گردشگری

♦ نقشه خانی و مسیریابی تورهای گردشگری

♦ مربی گردشگری کودکان
♦ مکالمه با گردشگران به زبان انگلیسی ( مقدماتی )
♦ برقرای ارتباط با گردشگران به زبان انگلیسی ( سطح پیشرفته )
♦ برقرای ارتباط با گردشگران به زبان انگلیسی ( سطح متوسطه  )
♦ برقراری ارتباط با گردشگران به زبان انگلیسی ( سطح مقدماتی )
♦ برقراری ارتباط با گردشگران به زبان روسی
♦ برگزاری اردوی آموزشی

دپارتمان گردشگری مجتمع فنی و حرفه ای برگزیده نو با سابقه فعالیت در این حوزه و برگزاری دوره های مختلف همواره تلاش بر آموزش و توسعه مهارت فراگیران جهت ورود به این رشته داشته است.

 

 

 

 

رویکرد مجتمع فنی و حرفه ای برگزیده نو برگزاری دوره ها با سطح کیفیت بالا و متناسب با نیاز مخاطبان و جامعه و کمک به ارتقا سطح مهارت افراد جهت موفقیت و توسعه شغلی و علمی بوده و امیدواریم گامی جهت جلب رضایت فراگیران و ارتقا مهارت و دانش برداشته باشیم.

 

لینک استاندارد فنی و حرفه ای در رشته گردشگری

 


مخاطبان دوره گردشگری:

» دانشجویان و اساتید رشته گردشگری

» فعالان صنعت گردشگری و هتلداری

» پرسنل هتل ها و مکان های اقامتی

» پرسنل آژانس های های خدمات مسافرتی 

» متقاضیان اخذ دیپلم

» دانش اموزان هنرستان کار و دانش

 


گواهینامه قابل دریافت بعد از گذراندن با موفقیت دوره های آموزشی گردشگری:

 

 

گواهینامه معتبر پایان دوره آموزشی مجتمع فنی و حرفه ای برگزیده نو با مجوز رسمی از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور که بعد از ترجمه رسمی (ترجمه در دفاتر دارالترجمه که دارای مهر وزارت خارجه هستند.) در سراسر جهان اعتبار بین المللی و قانونی دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


گردشگری:

قبل از آن‌ که به سراغ انواع گردشگری برویم. باید ابتدا با تعریف آن آشنا شویم. شما می‌خواهید به مسافرت بروید. دور شدن موقتی شما از محل زندگی روزانه به هر دلیلی ممکن است اتفاق بیافتد. در هر مسافرت شما چیزهای مختلفی را تجربه خواهید کرد. اما ویژگی سفرتان چیست؟ اگر بخواهید با یک کلمه سفر خود را توضیح دهید این کلمه چه خواهد بود؟

در دنیای امروز گردشگری سهم بزرگی از فرهنگ و اقتصاد را به خود اختصاص داده است و در آینده میزان این سهم بزرگ‌تر هم خواهد شد. مسافرت را می‌توان حرکت از مبداء به سمت مقصد دانست اما گردشگری و مسافرت مفاهیم نزدیک به همی هستند. شما با شناخت انواع مسافرت و گردشگری می‌توانید راحت‌تر سفر کنید و از امکانات مناسب‌تری برخوردار شوید. شاید هم با شناخت انواع مسافرت‌ها ترغیب شوید.

سازمان ملل سه شکل از گردشگری را معرفی کرده است:

 

  • توریسم داخلی (Domestic Tourism)، سفر شهروندان یک کشور به نقاط مختلف همان کشور
  • توریسم ورودی (Inbound Tourism)، سفر شهروندان کشورهای دیگر به یک کشور
  • توریسم خروجی (Outbound Tourism)، سفر شهروندان یک کشور به کشورهای دیگر

کشورها و جوامع توسعه یافته، برای رونق متوازن هر سه شکل گردشگری برنامه دارند; به عبارت دیگر گردشگران آنان هم کشور خود را می گردند، هم به کشورهای دیگر می روند و هم از گردشگران کشورهای دیگر پذیرایی می کنند; حفظ نوعی از توزان در بین این سه شکل از گردشگری، منافع کشورها در بعد داخلی، منطقه ای و بین المللی را تضمین می کند;

 

 

گردشگری

 


 دوره های گردشگری:

راهنمای عمومی:

راهنمای گردشگری یا راهنمای تور مسافرتی به کسی گفته می شود که نسبت به میراث طبیعی و فرهنگی هر منطقه تسلط و اطلاعات کامل داد. به همین دلیل راهنمای تور می تواند جاذبه های گردشگری، طبیعی و فرهنگی هر منطقه را با بصورت کامل به گردشگران معرفی نماید.

با توجه به آنچه گفته شد راهنمای تور شخصی است که، گردشگران و مسافران در طول سفر از آگاهی و آشنایی ویژه ای او با ویژگی های فرهنگی و اقلیمی و اجتماعی هر منطقه و درک درست وی از مسائل، مقتضیات، آداب و رسوم و مقررات مرتبط با آن مناطق استفاده می کنند.

 راهنمای طبیعت گردی:

طبیعت گردی را می‌توان یکی از روش‌های مختلف سفر تعریف کرد. شما به عنوان یک گردشگر طبیعت‌گرد، تصمیم می‌گیرید به گونه‌ای سفر کنید که به طبیعت احترام بگذارید و در تخریب آن سهیم نباشید. اگر به طبیعت و گردش در آن علاقه دارید، پس باید برای حفظ این سرمایه خدادادی، تلاش کنیم.

علاوه‌بر این، طبیعت گردی بخشی از حفاظت از محیط زیست و درک نیازهای مردم محلی در منطقه است. بنابراین شما می‌توانید به بهبود کیفیت زندگی آن ها کمک کنید. همچنین شامل یادگیری بیشتر درباره تاریخ شهرهای دیگر و حفظ نشانه‌های تاریخی است.

طبیعت گردی و اکوتوریسم هر دو بازدید از جاذبه‌های طبیعی را شامل می‌شوند، اما از نظر اهداف و فعالیت‌های ارائه شده تفاوت دارند. اکوتوریسم (بوم گردی) سفری مسئولانه با حفظ محیط زیست و احترام به فرهنگ مردم محلی است.اما گردشگری طبیعی فقط به سفر به مکان‌های دیدنی، خصوصا برای لذت از زیبایی طبیعت اشاره دارد. بنابراین تفاوت اساسی بین اکوتوریسم و طبیعت گردی در واقع حفظ طبیعت و منابع طبیعی است.پس چه بهتر که فقط به جای طبیعت گردی، بوم گردی کنید تا این نعمت خداوند را بدون آسیب نگه دارید.

راهنمای موزه:


راهنمای موزه فردی است که با مفاهیم کلی این صنعت ، سفرهای داخلی و خارجی، آداب و رسوم قوم های مختلف، روحیات ملل ، ویژگی های تاریخی و معماری ایران و کشورهای خارجی، فن بیان و الگوهای رفتاری مردم کشورهای مختلف و قوانین و مقررات صنعت گردشگری آشنا بوده و این توانایی را دارد که بازدیدکنندگان محل های گردشگری مانند موزه را هدایت و راهنمایی کند.

 راهنمای محلی:

راهنمای گردشگری محلی بومی کسی است که به جزئیات جاذبه های فرهنگی ، تاریخی و طبیعی شهرستان محل زندگی خود تسلط کامل داشته باشد.

راهنمای محلی بومی شغلی از رشته گردشگری در حوزه خدمات است که دارای شایستگی هایی زیرمی باشد:

۱- بکارگیری تعاریف و مفاهیم راهنمای بومی محلی

۲-تبیین جاذبه های تاریخی بومی

۳-تبیین جاذبه های فرهنگی بومی

۴تبیین جاذبه های طبیعی بومی 

راهنمای سلامت:

راهنمای گردشگری سلامت فردی است که توانایی هدایت و راهنمایی گروه مسافران درمانی برای مقاصد پذیرایی گردشگری سلامت را دارا می باشد و همچنین شناخت کافی از گردشگران پزشکی و درمانی و نحوه خدمات رسانی به آن ها را دارد.راهنمای گردشگری سلامت مجرب و آموزش دیده در حیطه گردشگری سلامت و درمان می تواند هم برای بیماران و همراهانشان و نیز افرادی که به دنبال حفظ سطح سلامتی‌شان هستند، خدمات راهنمایی گردشگری سلامت ارائه کند.

راهنمای سلامت شغلی از حوزه گردشگری است که دارای شایستگی های: مفاهیم گردشگری سلامت ، وظایف راهنمای سلامت ، برقراری ارتباط راهنمای گردشگری سلامت با نهادهای ذیربط ، سازماندهی و برنامه ریزی گردشگری سلامت در ایران و جهان و کاربرد قوانین و مقررات خدمات گردشگری سلامت می باشد.

راهنمای فرهنگی:

آن بخش از جریان گردشگری که به جذابیت‌های فرهنگی خاص توجه می‌کند را گردشگری فرهنگی می‌گویند. که شامل موزه‌ها، نمایشگاه‌ها، آثار باستانی و… می‌شود. در کشورهای توسعه یافته جاذبه‌های فرهنگی شامل حوزه‌های هنری ، نمایشنامه‌ها و کارهای هنری و موسیقایی است. گردشگری فرهنگی صرفآ محدود به محصولات فرهنگی کهن نیست، بلکه فرهنگ معاصر و شیوه‌ی معیشت یک منطقه را نیز شامل می‌شود. بنابراین گردشگری فرهنگی را می‌توان مرتبط با اشیاء بازمانده از گذشتگان و همچنین تولیدات معاصر فرهنگی دانست. 

فروش بلیط:

خرید اینترنتی بلیط قطار این امکان را برای شما عزیزان فراهم می‌کند که با انتخاب مبدأ و مقصد در کوتاه ترین زمان ممکن بلیط های موجود را از لحاظ قیمت مورد بررسی قرار داده و بر اساس مشخصات تمامی آن‌ها خریدی به صرفه و مناسب را به انجام برسانید. با استفاده از خرید اینترنتی و آنلاین می توانید از مزیت های سفر نیز با قطار های مختلف این سامانه برخوردار شوید. اگر تمایل دارید که با بلیط های ارزان سفر کنید می بایست به انتخاب بلیط ارزان قیمت قطار در لیست خرید اینترنتی خود اقدام کنید اما اگر به دنبال راحتی خود در طول سفر هستید می بایست کمی هزینه کرده و کوپه های راحت با امکانات و خدمات مختلف را خریداری کنید. خرید اینترنتی بلیط قطار باعث می شود که مقایسه مناسبی میان شرکت های ارائه دهنده بلیط های مسافرتی داشته باشید و در نتیجه با چند کلیک به صورت کاملاً اینترنتی به خرید بلیط قطار به مقاصد مختلف اقدام نمایید.

مدیر تور:

مدیر تور گردشگری فردی است که شایستگی برنامه ریزی، زمان بندی، قیمت گذاری و اجرای تور های داخلی و تور های خارجی را دارد.

مدیر تور شغلی از حوزه گردشگری است که دارای شایستگی هایی از قبیل مفاهیم در این صنعت، مدیریت منابع انسانی، بررسی ارتباطات و انگیزش، بررسی بازارهای هدف و آمیخته بازاریابی، برنامه ریزی تورهای داخلی و خارجی، قیمت گذاری انواع بسته های تور می باشد.

 

مدیر دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی:

دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی یکی از ارکان صنعت گردشگری محسوب می‌شوند. از این رو آشنایی با عملکرد، نظارت و نحوه فعالیت آن ها دارای اصول و قواعدی است که مقرر می شود.در یک آژانس خدمات مسافرتی مسئولیت های مربوط به طراحی تور و نظارت بر کانتر های فروش وظیفه‌ی اصلی مدیر فنی است. طراحی تورهای ورودی، خروجی و تورهای، آنالیز دقیق تورها، ارائه پكیج به سایر همکاران، ارائه آمار ماهیانه به وزارت گردشگری برای فعالیت های انجام شده و ارائه مسیر سفر به راهنمای تور، تنظیم و عقد قرارداد بین مسافر و شركت مسافرتی و دریافت نقطه نظرات مسافرین اعزام شده در رابطه با سفر انجام شده و تعيین نقاط ضعف و قوت تور و همکاري دائم با مسئول فروش تورهای داخل و خارج کشور از جمله وظایف مدیر فنی می باشد. یکی از مهره‌های اصلی آژانس‌های مسافرتی، مدیر فنی است که حضور او حتماً در آژانس لازم است.

 

مدیر مکان های اقامتی:

فردی است که تمام امور مربوط به مدیریت بودجه و بازاریابی ، نظافت و نگهداری، استراحت گاه ها یا مکان های اقامتی  هتل را مدیریت می کند. علاوه بر این، مدیر هتل به مهارت های مدیریتی و هتلداری مانند شیوه های مدیریت کارکنان، نحوه استفاده از سیستم های مدیریت هتل ،نحوه برقراری ارتباط با مشتریان و اصول مهمانداری آشنایی و تسلط دارد.

حرفه مدیریت به خودی خود، کار دشوار بوده و نیازمند تسلط به مهارت های متنوع است. حال اگر این مدیریت به  هتل و واحدهای اقامتی مرتبط باشد، وظایفی که مدیر باید انجام دهد، دوچندان می شود. بنابراین، مدیریت هتل باید توانایی ها و مهارت های متناسب با این حوزه را کسب کرده تا بتواند رضایت همه مشتریان را جلب کند. 

عکاسی تورهای گردشگری:

عكاسي در تورها شاخه ای از حوزه گردشگري است كه شامل اموری از قبيل بیان مفاهيم ابتدایی عكاسي در تورها، شیوه استفاده از دوربين در عكاسي تورها ، عكاسي از چشم انداز هاي طبيعي و عكاسي از اماكن تاريخي و اتفاق های فرهنگي مي باشد و با شاخه راهنماي طبيعت گردي (اکوتوریسم) در ارتباط مي باشد. 

 

مدیر باشگاه های گردشگری:

اطلاع رسانی حرفه ای و ارائه خدمات مشاوره تخصصی به مشتریان و فروشندگان خدمات گردشگری، آسان سازی سفر را به دنبال خواهد داشت و در پی آن توسعه گردشگری داخلی و بین المللی حاصل خواهد شد. برای رسیدن به این مهم نیاز به فراهم آوردن فضایی است منسجم که فروشندگان خدمات گردشگری اعم از شرکت های خدمات مسافرتی و گردشگری، شرکت های اماکن اقامتی و پذیرایی و … از یک سو به معرفی محصولات و خدمات خود مبادرت ورزند و از سوی دیگر مشتریان سفر و خدمات گردشگری نیز بتوانند به جستجوی اطلاعات در جهت رفع نیازها و خواسته هایشان بپردازند. در چنین فضایی امکان انتخاب و ارائه خدمات متنوع فراهم است و با توجه به فضای رقابتی سالمی که ایجاد می شود امکان خرید با قیمت مناسب و مطمئن از کیفیت محصولات و خدمات عرضه شده فراهم می شود. ” باشگاه گردشگری ” به خوبی نیاز به ایجاد چنین فضایی را احساس کرده و مکانی تخصصی را به وجود آورده که در آن مشتریان و فروشندگان معتبر خدمات گردشگری در یک جا جمع می شوند تا نیازهای هر دو طرف برآورده شود. 

 

چند دسته متقاضی دریافت دیپلم های شاخه کارو دانش آموزش و پرورش هستند.

۱-متقاضیان بازمانده از تحصیل

۲-علاقمندان دریافت دیپلم مجدد یعنی متقاضی که دیپلم دارد اما به هر دلیلی می خواهد دیپلم دوم یا … دریافت کند.

۳-ترک تحصیل ها و کسانی که به هر دلیلی نتوانسته اند در مدارس روزانه تحصیل کنند و امروز تصمیم به دریافت دیپلم دارند.

پس از گذراندن دوره آموزشی مهارت در هر حرفه مهارت آموز به آزمون های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور معرفی و بایستی در دو مرحله آزمون کتبی تستی با حداقل نمره ۵۰ و ازمون عملی با حداقل نمره ۷۰ موفق به گذراندن آزمون مربوط شده و گواهینامه مهارت دریافت نماید.

 

 

 

 

 

در مجتمع فنی و حرفه ای برگزیده نو کلاس ها هم به صورت حضوری هم به صورت آنلاین و در بعضی از رشته ها بصورت آفلاین برگزار می شود:

مزایای استفاده از کلاس آنلاین:

۱)مدیریت زمان دانش پذیر

۲)کاهش هزینه های دانش پذیران

۳)امکان پرسش و پاسخ از اساتید به صورت زنده

۴)امکان مشاهده ویدیو های ضبط شده و تمام تمرین ها بصورت آفلاین 

۵)پشتیبانی مستمر دانش پذیران در جهت موفقیت

۶)ارسال تکالیف و بررسی آن ها

 

خدمات ما:

۱) خدمات آموزش

۲) خدمات مشاوره 

۳) خدمات ارزشیابی تکوینی

۴) خدمات معرفی به بازارکار

۵) خدمات ارائه گواهینامه بین الملل

 

بازار کار:

با توجه به اینکه کشور ایران از پتانسیل های بسیار زیادی برای جذب گردشگر از سراسر جهان برخوردار است؛ بنابراین با برنامه ریزی و همت مسئولین در راستای جذب گردشگر و توریست، آینده بسیار روشنی در انتظار فارغ التحصیلان رشته جهانگردی می باشد.

۱-کارمند آژانس مسافرتی: افراد شاغل در این بخش موظفند اطلاعات دقیقی در ارتباط با انواع بلیط ها، تورها و سایر اطلاعات لازم در طول سفر در اختیار مشتریان خود قرار دهند.

۲-مدیریت هتل‌ها و مراکز اقامتی: مدیر هتل می بایست با اصول و روش های هتلداری به منظور جذب مشتری بیشتر برخوردار باشد از جمله این اصول می توان به نحوه مدیریت کارکنان، اصول مهمانداری و نحوه ارتباط با مشتریان اشاره نمود.

۳-آموزش  (مدرس دانشگاه): قابل ذکر است که شرط ورود به این شغل، ادامه تحصیل تا مقطع دکتری است.

۴-پژوهش: پژوهش های صورت گرفته می تواند در حوزه شناخت فرهنگ مردم، روش های درآمدزایی از توریسم و بناهای تاریخی صورت گیرد.

۵-راهنمای انواع تورها: فارغ التحصیلان رشته جهانگردی با توجه به شناختی که از اماکن مختلف جغرافیایی دارند می توانند راهنمای خوبی در سفرهای تفریحی باشند.

۶-مشاغل مرتبط 

۷-مدیریت کنفرانس‌ها، رویدادها و جشنواره ها

۸-مراکز و نهادهای دولتی ( میراث فرهنگی ، شهرداری ها، استانداری ها)

گردشگری

 


 

سلام، پشتیبان برگزیده نو هستم. چطور میتونم کمکتون کنم؟
ارسال در واتساپ