مجتمع آموزشی فنی و حرفه ای برگزیده نو

امور مالی و بازرگانی

رشته های امور مالی و بازرگانی:

♦ حسابدار عمومی مقدماتی(کار و دانش)

♦ حسابدار عمومی تکمیلی

♦ حسابدار عمومی پیشرفته

♦ حسابدار صنعتی درجه ۱
♦ حسابدار صنعتی درجه ۲

♦ حسابدار حقوق و دستمزد

♦ رایانه کار حسابدار مالی

♦ سرپرست ترخیص محصول

♦ کاربرامور بانکی

♦ مسئول سفارشات

♦ حسابدار
♦ حسابدار بهای تمام شده
♦ حسابدار فروش
♦ حسابدار مالی
♦ حسابدار مالیاتی
♦ حسابداری پیشرفته
♦ حسابداری دارایی های ثابت شهرداری
♦ حسابداری دولتی
♦ حسابداری واحد صنفی ۱
♦ حسابداری واحد صنفی ۲
♦ حسابرس ارشد
♦ حسابرس عملیاتی

♦ مدیرارشد
♦ مدیرانبارهای صنعتی

♦ مدیریت مالی
♦ مدیریت حسابرسی
♦ اقتصاد سنجی کاربردی
♦ تحلیل گر تکنیکال بورس
♦ تحلیل گر بنیادی
♦ تحلیل گر بورس (کار و دانش)
♦ تحلیل گر اوراق بهادر
♦ تحلیل گر بازارهای مالی بین المللی
♦ ترخیص کار گمرک
♦ تشریفات اخذ کارت بازرگانی
♦ ثبت شرکت
♦ شناسایی اصول بازار سرمایه
♦ شناسایی اصول و مبانی مبارزه با پولشویی
♦ صندوق دار فروشگاه
♦ بیمه گر بیمه های بازرگانی
♦ فروشنده
♦ کاربر نرم افزار مالی
♦ کارشناس ارزیابی بیمه های اشخاص
♦ کارشناس ارزیابی خسارت بیمه خودرو
♦ کارشناس ارزیابی خسارت بیمه های اشخاص
♦ کارگزار دفاتر خدماتی بانکی بیمه های اشخاص
♦ کمک انبارداری
♦ کمک حسابدار
♦ کمک متصدی تنظیم اسنادمالی
♦ کمک متصدی پذیرش سفارش خرید و فروش اوراق بهادار
♦ مامور خرید
♦ متصدی بازاریابی
♦ متصدی پذیرش سفارش خرید و فروش اوراق بهادار
♦ متصدی صدور بیمه های مسئولیت
♦ متصدی فروش
♦ متصدی کاردکس و کنترل موجودی
♦ مسئول سفارشات خارجی
♦ مسئول قراردادها
♦ مشاور مالیات برارزش افزوده
♦ معامله گر بورس اوراق بهادار
♦ معامله گر بورس کالایی
♦ مهندس فروش
♦ نماینده فروش بیمه
♦ اداره امور دفتری
♦ ارتباط سازمانی
♦ انجام مکاتبات اداری ساده
♦ بایگان
♦ بایگان(کار و دانش)
♦ بکارگیری آیین نگارش و مکاتبات اداری

♦ استفاده از ماشین حساب در محاسبات
♦ پیشخدمت اداری
♦ پیک
♦ تحصیل دار
♦ توانمندسازی کارکنان
♦ سرپرست دبیرخانه
♦ کارشناس امور اداری
♦ کارشناس طبقه بندی مشاغل
♦ کارمند امور اداری
♦ کارمند دبیرخانه
♦ گزارش نویسی

 

دپارتمان امور مالی و بازرگانی مجتمع فنی و حرفه ای برگزیده نو با سابقه فعالیت در حوزه امور مالی و بازرگانی و برگزاری دوره ها مختلف همواره تلاش بر آموزش و توسعه مهارت فراگیران جهت ورود به این رشته داشته است.

 

امور مالی و بازرگانی

 

رویکرد مجتمع فنی و حرفه ای برگزیده نو برگزاری دوره ها با سطح کیفیت بالا و متناسب با نیاز مخاطبان و جامعه و کمک به ارتقا سطح مهارت افراد جهت موفقیت و توسعه شغلی و علمی بوده و امیدواریم گامی جهت جلب رضایت فراگیران و ارتقا مهارت و دانش در حوزه امور مالی بازرگانی برداشته باشیم.

 

لینک استاندارد فنی و حرفه ای در رشته امور مالی و بازرگانی

 


مخاطبان دوره امور مالی و بازرگانی:

» دانشجویان و اساتید رشته های حسابداری و مالی و بازرگانی

» مدیران و کارشناسان و مشاوران استراتژی و  طرح و برنامه ریزی

» مدیران میانی و ارشد شرکت های دولتی و خصوصی و سازمان ها

» دانش آموزان مدارس کار و دانش

» افراد فاقد دیپلم که در آموزش از راه دور تحصیل می کنند


گواهینامه قابل دریافت بعد از گذراندن با موفقیت دوره های آموزشی امور مالی و بازرگانی :

 

 

گواهینامه معتبر پایان دوره آموزشی مجتمع فنی و حرفه ای برگزیده نو با مجوز رسمی از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور که بعد از ترجمه رسمی (ترجمه در دفاتر دارالترجمه که دارای مهر وزارت خارجه هستند) در سراسر جهان اعتبار بین المللی و قانونی دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


دوره های امور مالی و بازرگانی:

بیمه گر بیمه های بازرگانی:

بیمه گر بیمه های بازرگانی کسی است که بتواند از عهده تشخیص شریان اجتماعی، نشر و ترویج خدمات بیمه، برقراری ارتباط، تنظیم فرم های بیمه ای و تهیه گزارشات و ترسیم نمودارهای لازم برآید.

متصدی صدور بیمه های مسئولیت:

متصدی صدور بیمه های مسئولیت کسی است که بتواند از عهده بکارگیری قوانین و مقررات بیمه های مسئولیت، بررسی مسئولیت بیمه گذار و فرم های پرسشنامه، محاسبه حق بیمه مسئولیت، صدور و ارائه کارت بیمه مسئولیت به بیمه گذار و بایگانی کردن اسناد و مدارک مربوطه برآید.

نماینده فروش بیمه:

نماینده بیمه شخصی حقیقی یا حقوقی است که با توجه به قوانین و مقررات و مفاد این آئین نامه مجاز به عرضه خدمات بیمه ای در داخل کشور به نمایندگی از طرف شرکت بیمه طرف قرارداد خواهد بود. نماینده هیچ گونه مسئولیتی در مورد خطرهای بیمه شده ندارد بلکه در نقش واسطه بین بیمه گر و بیمه گذار فعالیت می کند. نماینده بیمه مسئول جبران خسارت های مستقیم یا غیرمستقیم ناشی از تقصیر، غفلت یا قصور خود، کارکنان و بازاریاب های تابعه در خصوص عملیات بیمه ای موضوع قرارداد نمایندگی است. 

کارشناس ارزیابی بیمه های اشخاص:

کارشناس ارزیابی بیمه های اشخاص کسی است که بتواند از عهده انعقاد قرار داد انواع بیمه عمر، انواع بیمه حوادث، بیمه درمانی مسافرین عازم به خارج از کشور، بکارگیری کامپیوتر، اجرای مقررات و آئین نامه های شغلی و برقراری ارتباط با سیستم های ذیربط برآید.

کارشناس ازریابی بیمه خسارت خودرو:

ﮐﺎرﺷﻨﺎس ارزﯾﺎب بایستی خسارت وارده به خودرو را ﺑﺎ ﻣﻨﺪرﺟﺎت ﮔﺰارش ﭘﻠﯿﺲ ﯾﺎ اﻇﻬﺎرات ﺑﯿﻤﻪ‌ﮔﺬار انطباق دهد و در ﺻـﻮرت وﺟﻮد شک و ﯾﺎ اﺑﻬﺎم ﻣﻮارد را مکتوب کرده و ﻃﯽ ﮔﺰارشی پس از بازدید و بررسی محل وقوع حادثه و وﺳﯿﻠﻪ خسارت‌دیده اﻇﻬﺎر ﻧﻈﺮ ﻧﻤﺎﯾﺪ . به ﻣﻮارد ﺗﺤﺖ ﭘﻮﺷﺶ بیمه و ﻣﻮارد ﺧﺎرج از ﺗﻌﻬﺪ ﺑﯿﻤﻪ ﻧﯿﺰ باید دقت ﺷﻮد.

 

ترخیص کار گمرکات:

ترخیص کار فردی است کاردان و مدبر که از تمامی قوانین و مقررات گمرک ها و کشور ها برای ترخیص کالا اطلاع دارد و شما تاجران عزیز می توانید با سپردن امور تشریفات گمرکی خود به این عزیزان آسوده باشید که کالای شما بدون هیچ مشکلی در سریعترین زمان ممکن و با کمترین هزینه از گمرک ترخیص خواهد شد. به صورت کلی ترخیص کار فردی است که بر تمامی امور تشریفات گمرکی آگاهی دارد و با گرفتن وکالت از صاحب کالا می تواند کلیه مراحل ترخیص کالا از گمرک را انجام دهد. بر اساس تعاریف انجام شده ترخیص کار می تواند هم فردی حقیقی و هم فردی حقوقی باشد.

تشریفات اخذ کارت بازرگانی:

تشريفات صدور كارت بازرگاني در اداره كل ثبت شركت ها و ماليكت صنعتي و اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران صورت مي گيرد. در بدو امر مراحل و مدارك مورد نياز دراداره ثبت شركت ها ذكر و در مرحله دوم مراحل و مدارك مورد نياز در اتاق بازرگاني شرح داده مي شود.

مسئول صادرات و واردات:

يکي از قديمي ترين فرايند هايي که از زمان پيدايش اجتماعات اوليه انساني انجام مي شده، داد و ستد و رد و بدل کردن کالا بوده است که نهايتاً به تجارت و صادرات و واردات منتهي شده است.مسئول صادرات و واردات کالا کسي است که پس از گذراندن دوره آموزشي بتواند با شناخت مباني بازرگاني خارجي و مراحل و قوانين مربوط به واردات و صادرات کالا، فعاليت هاي مربوطه به صدور و ورود کالا رابرنامه ريزي، اجرا و هدايت کند.

مسئول سفارشات:

مسئول سفارشات یکی از اساسی ترین و عمده ترین فعالیت ها در مراکز فعال در حوزه امور مالی و بازرگانی می باشد.برای اینکه انجام سفارشات به شیوه صحیح و با بررسی پارامترهای مهم و تعیین اولویت انجام می گیرد شغلی به عنوان مسئول سفارشات تعریف شده است که وظایف آن انجام کلیه امور مربوط به جمع آوری اطلاعات لازم در زمینه دریافت سفارشات و ارسال محموله ها و سفارشات معوقه می باشد .

به طور کلی می توان گفت مسئول سفارشات که باید از عهده تنظیم درخواست سفارش کالا ، صدور حواله های لازم جهت سفارش، ثبت درخواست سفارش اجناس و کالاهای سفارش شده، بایگانی درخواست های سفارش کالا و درخواست صادر شده از انبار بر آید.

مسئول سفارشات خارجی:

سفارشات خارجی به دلیل وجود نداشتن بعضی از کالاها در داخل کشور، یکی از عمده ترین فعالیت های مراکز فعال در حوزه امور مالی و بازرگانی محسوب می شود. برای اینکه انجام سفارشات خارجی به گونه ای صحیح صورت گیرد شغلی با عنوان مسئول سفارشات خارجی تعریف شده است.

مسئول قراردادها:

مسئول قرار دادها کسی است که بتواند از عهده اخذ اطلاعات و اوراق مربوطه ، امور قراردادها ، تهیه جدول فرجه های قراردادها و برگزاری انواع مناقصه و مزاید و عقد قراردادهای مربوطه برآید.

مشاور مالیات بر ارزش افزوده:

مشاور مالیات بر ارزش افزوده همان مشاور مالیاتی است که ازمیان وکلای مالیاتی گزینش می شود، این مشاوران علاوه بر تحصیل و کسب تخصص در شاخه های مالی به قدری در حوزه های حسابداری و حسابرسی آبدیده شده اند که اشرافی کامل نسبت به حقوق و قوانین مالیاتی دارند، البته نباید از تجربه اداره پرونده های مالیاتی این مشاوران در مراجع قضایی غافل شد، تمامی این تجارب به انضمام اشراف کامل به قوانین، بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌ها، مشاوران مالیاتی را قادر می سازد که سازمان ها را در پرداخت مالیات کمتر یاری رسانند، در صورت دریافت راهنمایی های این مشاوران از جریمه مالیاتی خبری نخواهد بود، کما اینکه با سنجش راه های ضرر احتمالی قادرند از بروز هرگونه ضرر در مجموعه شما ممانعت به عمل آورند.

تحلیل گر تکنیکال بورس:

تحلیلگر تکنیکال بورس تحلیلگر تکنیکال بورس ( چارتیست ) شخصی است که از گراف ها و نمودارهای مرتبط با قیمت ها و سطوح قیمتی اوراق بهادار استفاده کرده تا بتواند روند آتی آن ها را در آینده پیش بینی و توصیف کند . چارتیست ها الزاما  از الگوهای مشهور سر ، شانه و یا سطوح مقاومتی در اوراق بهادار استفاده می کنند تا آن ها را به بهترین شکل ممکن معامله کنند . تمامی چارتیست ها معاملات خود را در بازارهای مختلف  ( بازار سهام ، ارز ، کالا و اوراق قرضه ) انجام می دهند

تحلیل گر بنیادی یا فاندامنتال:

«تحلیل فاندامنتال» یا «تحلیل بنیادی» روشی برای اندازه‌گیری ارزش ذاتی اوراق بهادار با بررسی عوامل اقتصادی و مالی مرتبط با آن است. تحلیلگران بنیادی هر آنچه را که می‌تواند بر ارزش سهام تأثیر بگذارد، مطالعه می‌کنند؛ از عوامل اقتصاد کلان مانند وضعیت اقتصادی و شرایط صنعت گرفته تا عوامل اقتصاد خرد مانند اثربخشی مدیریت شرکت.

هدف نهایی تحلیل فاندامنتال، رسیدن به قیمتی است که سرمایه‌گذار بتواند آن را با قیمت فعلی اوراق بهادار مقایسه کند و مطلع شود که آیا اوراق بهادار کمتر از مقدار منصفانه ارزش‌گذاری شده یا بیشتر از آن. تحلیل فاندامنتال معمولاً از منظر کلان تا خرد برای شناسایی اوراق بهاداری انجام می‌شود که قیمت درستی از آن‌ها در بازار وجود ندارد.

تحلیل گر بورس اوراق بهادار:

تحلیلگر بورس اوراق بهادار کسی است که با گذراندن دوره آموزشی لازم بتواند انواع بازارهای مالی(بورس، ارز و…) تجزیه و تحلیل و از طریق سکوهای معاملاتی اینترنتی و از طرق دیگر به معامله بپردازد.

تحلیل گر بازارهای مالی بین المللی:

تحلیلگر بازار مالی بین المللی کسی است که با گذراندن دوره آموزشی لازم بتواند بازار بورس را تجزیه و تحلیل کرده و از طریق بورس معامله کند

معامله گر بورس های کالایی:

بازارهای مالی به دو بخش عمده بازار پول و سرمایه تقسیم می‌شوند؛ در بازار پول اسنادی مانند اوراق خزانه مورد معامله قرار می‌گیرند، در این بازار فعالان برای کسب سود اقدام به معامله می‌کنند، متاعی را می‌خرند یا به فروش می‌رسانند، در این بازارها واسطه‌ها و کارگزاران دخالت کرده یا حضور فعال دارند، اینها مورد معامله را برای خود نمی‌خرند یا نمی‌فروشند بلکه عملیات خرید یا فروش را برای دیگری انجام می‌دهند، به عنوان مثال نماینده فروش اتومبیل یا بنگاه معاملات املاک که در هیچ کدام معامله برای کارگزار یا نماینده انجام نمی‌شود بلکه توسط کارگزار برای خریدار یا فروشنده صورت می‌پذیرد.

 

دیپلم ها:

چند دسته متقاضی دریافت دیپلم های شاخه کارو دانش آموزش و پرورش هستند.

۱-متقاضیان بازمانده از تحصیل

۲-علاقمندان دریافت دیپلم مجدد یعنی متقاضی که دیپلم دارد اما به هر دلیلی می خواهد دیپلم دوم یا … دریافت کند.

۳-ترک تحصیل ها و کسانی که به هر دلیلی نتوانسته اند در مدارس روزانه تحصیل کنند و امروز تصمیم به دریافت دیپلم دارند.

پس از گذراندن دوره آموزشی مهارت در هر حرفه مهارت آموز به آزمون های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور معرفی و بایستی در دو مرحله آزمون کتبی تستی با حداقل نمره ۵۰ و ازمون عملی با حداقل نمره ۷۰ موفق به گذراندن آزمون مربوط شده و گواهینامه مهارت دریافت نماید. در لینک زیر می توانید رشته های دیپلم را مشاهده کنید.

برای اخذ دیپلم رسمی آموزش و پرورش متقاضی بایستی دو گروه درسی را پاس کند.

۱-دروس عمومی ۴۲ واحد درسی است.

۲-دروس تخصصی یا مهارتی که بین ۴۶ تا ۵۹ واحد می باشد.

 

امور مالی و بازرگانی

 

 


 

امور مالی و بازرگانی

 


 

 

امور مالی و بازرگانی

                                                     

 


 

حسابدار:

یکی از عناوین شغلی مهم در موسسات و شرکت ها بدون درنظر گرفتن اندازه و حوزه فعالیت آن ها حسابداری امور مالی شرکت است.با درنظر گرفتن این نکته که حسابدار مسئولیت کنترل و ثبت تمام امور مالی شرکت را برعهده دارد، این سمت کاری در کنار اهمیت فراوانی که برای صاحبان کسب و کارها دارد، مسئولیتی پرتنش و پراسترس است و یک اشتباه کوچک می تواند هزینه ای سنگین را به شرکت تحمیل نماید.

تعریف حسابدار به طور کامل در شرح وظایف و مسئولیت های آن نهفته است و اگر به طور کامل با وظایف حسابدار آشنا باشید به راحتی می توانید تعریفی دقیق از اینکه چه وظایفی برعهده حسابدار است، برای خود داشته باشید. به همین دلیل در زیر لیستی از وظایف  و مسئولیت های حسابدار بیان شده است:

وظایف عادی:

در برگیرنده مهارت‌های دفترداری ابتدایی و حسابداری هزینه است. ثبت درآمدها و هزینه‌های شرکت و کنترل حساب سود و زیان، حسابداری حقوق و دستمزد و روش محاسبه حقوق پرسنل از این موارد است.

وظایف ماهرانه:

جمع آوری و تحلیل آمار و ارقام به منظور کنترل هرچه بیشتر عملیات حسابداران و اطمینان از صحت گزارش‌های ارائه شده توسط تیم حسابداری و ارزیابی سیستم‌های گزارش مالی شرکت به منظور اطمینان از صحت عملکرد آنها از این دسته وظایف هستند.

وظایف تکنیکی:

شامل بودجه‌بندی و حسابداری مدیریت است. مثل فرآیند شناسایی،‌ اندازه‌گیری، گردآوری، سنجش، تحلیل، تفسیر و ارائه آن گروه از اطلاعات مالی و سایر اطلاعات کمی و عملکردی، درک روابط محلی و معلولی و یا تشخیص فعالیت‌هایی که ارزش‌افزوده ایجاد نمی‌کنند یا کارایی ندارند.

وظایف پژوهشی:

شامل مهارت‌های تحلیلی و طراحی سیستم و مشاوره‌ی حرفه‌ای مستقل است. تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی برای تعیین استراتژی‌ها و دستیابی به اهداف مالی مشتری از مهم ترین وظیفه‌های پژوهشی است.

 

امور مالی و بازرگانی

 

انواع حسابداری:

شاخه‌های مختلف حسابداری یکسان نیستند. برخی روی هزینه‌ها و بهای تمام‌شده تمرکز دارند. برخی از انواع حسابداری مخصوص امور مالیاتی هستند و برخی دیگر برای انجام امور حسابرسی کاربرد دارند. می توان انواع مختلف حسابداری را طبق دسته‌بندی زیر تقسیم‌بندی کرد:

– حسابداری مالی

– حسابداری عمومی

– حسابدرای دولتی

– حسابداری صنعتی 

– حسابرسی

– حسابداری مدیریت

– حسابداری مالیاتی

– حسابداری امانی

– حسابداری قضایی

 در ادامه با بعضی از این موارد آشنا می شویم:

حسابداری مالی:

حسابداری مالی با ثبت و طبقه‌بندی تراکنش‌های مالی یک کسب و کار سروکار دارد. داده‌های این نوع حسابداری عموما مربوط به سوابق حساب‌ها می‌شود، یعنی مربوط به گذشته است. در حسابداری مالی تراکنش‌های مالی شرکت در قالب گزارش و صورت‌های مالی ارائه می‌شود که مواردی مثل صورت درآمد، ترازنامه، صورت نقدینگی و صورت سود انباشته را شامل می‌شود.

این گزارشات مالی عملکرد شرکت را برای بستانکاران، سهامداران و اداره مالیات مشخص می‌کنند.حسابداری مالی به دو شیوه قابل اجرا است: حسابداری نقدی و حسابداری تعهدی.

حسابداری نقدی:

حسابداری نقدی برای کسب و کارهایی مناسب است که با پول نقد سروکار دارند. در این روش حسابداری، حسابدار شرکت فقرات ثبتی هر حساب را به صورت بدهکار و بستانکار ثبت می‌کند. برای مثال، وقتی حسابدار می‌خواهد حواله‌ یک مشتری را ثبت کند، حساب نقدی را بدهکار و حساب عایدی فروش را بستانکار می‌کند. تراکنش‌هایی که ورودی نقدی نداشته باشند در صورت مالی گنجانده نمی‌شوند.

حسابداری تعهدی:

در شیوه حسابداری تعهدی داده‌های تراکنش‌ها ثبت می‌شود. به این صورت که اطلاعات مربوط به عایدی و هزینه، بدون اینکه پول نقدی ردوبدل شده باشد، ثبت می‌شود. برای مثال، وقتی مستوجب درآمد هستید (مثلا وقتی فاکتور ارسال می‌کنید) و زمانی‌که مستوجب هزینه هستید (مثل وقتی که یک فاکتور دریافت می‌کنید) آن‌ را ثبت می‌کنید.

اصطلاحات “حساب پرداختنی” و ” حساب دریافتنی” مفهوم این شیوه از حسابداری را به خوبی نمایان می‌کنند. حساب دریافتنی پولی است که شرکت شما از مشتری طلب دارد. در عین حال، وقتی مشتری بدهی خود را به شرکت می‌پردازد بدهی او به حساب پرداختنی تسویه می‌شود.

حسابداری عمومی:

در واقع حسابداری عمومی نوع خاصی از انواع حسابداری نیست، بلکه به خدماتی اشاره دارد که بنگاه‌ها و شرکت‌های حسابداری و موسسات خدمات مالی به مشتریان خود ارائه می‌دهند. مشتریان این موسسات می‌تواند طیف وسیع اشخاص حقیقی و حقوقی، کسب وکارهای خدماتی، تجاری و بازرگانی، تولیدی، فروشگاه‌ها و غیره را شامل شود.

حسابداران عمومی بنابر نیاز مشتریان خدمات ارائه می‌دهند که می‌تواند شامل حسابداری مالیاتی و تهیه اظهارنامه مالیاتی، تهیه صورت حقوق و دستمزد، حسابرسی، تحلیل صورت‌های مالی و مشاوره شود. ضمن اینکه با توجه به تاثیر فناوری بر حسابداری و تغییرات شگرفی که در این حوزه ایجاد شده، حسابداران عمومی می‌توانند در مقام مشاوره، مشتریان را برای تهیه، آموزش و استفاده از نرم افزارهای حسابداری، تعریف استراتژی‌های کسب و کار و موضوعاتی که نیاز به تجربه و کمک یک متخصص مجرب دارد راهنمایی کنند.

حسابداری دولتی:

از دیگر انواع حسابداری باید به حسابداری دولتی اشاره کرد که در آن ردگیری و گزارش‌دهی از سرمایه و تراکنش‌های مالی بر اساس استانداردهای حسابداری دولتی انجام می‌گیرد. در این نوع حسابداری تمامی نهادهای دولتی اعم از محلی، استانی و کشوری حساب‌های درآمد و هزینه خود را طوری ثبت و ارائه می‌کنند که میزان مصرف بودجه و باقیمانده آن برای عموم مردم و همچنین دولت روشن و مشخص باشد. این نوع حسابداری بر روی درآمد و هزینه‌های دولت تمرکز دارد.

حسابداری مالیاتی:

درحسابداری مالیاتی،به جای صورت‌های مالی عمومی، تمرکز بر روی مالیات است. حسابداری مالیاتی تراکنش‌هایی را مدنظر قرار می‌دهد که برای شرکت بار مالیاتی دارند و روی مواردی تمرکز دارد که با محاسبه مالیات بر دارایی و تهیه اظهارنامه مالیاتی مرتبط است. این نوع حسابداری پیرو قوانین و دستورالعمل‌های سازمان امور مالیاتی است؛ قوانینی که اشخاص حقیقی و حقوقی، هنگام تهیه اظهارنامه مالیاتی، باید موبه‌مو از آن تبعیت کنند.

حسابداری مالیاتی از این بابت اهمیت دارد که قوانین مالیاتی پیچیده هستند و معمولا دچار تغییرات می‌شوند. هدف اصلی حسابداری مالیاتی تعیین دیون مالیاتی و گزارش درست آن به‌وسیله فرم‌های معتبر مالیاتی به سازمان امور مالیاتی کشور است. به دلیل پیچیدگی قوانین مالیاتی به شرکت‌ها و کسب و کارهای مختلف توصیه می‌شود از حسابداران مالیاتی مجرب کمک بگیرند.

حسابداری مدیریت:

هدف اصلی حسابداری مدیریت این است که میزان سود را به حداکثر و میزان ضرر را به حداقل برساند. حسابداری مدیریت اطلاعات مالی را شناسایی، ارزیابی، تحلیل و تفسیر کرده و در اختیار مدیران قرار می‌دهد.

 

حسابرسی:

در واقع حسابرسی یک نوع معاینه عینی است و برای ارزیابی گزارشات و صورت‌های مالی شرکت‌ها، چه به صورت درون سازمانی و چه از طرف نهادهای دولتی مثل سازمان امور مالیاتی کشور، انجام می‌شود. حسابرسی به سه صورت انجام می‌شود:

حسابرسی داخلی یا درون سازمانی: این نوع حسابرسی یک نوع ابزار مدیریتی است و برای بهبود فرایندها و نظارت بهتر روی فعالیت‌های درون سازمانی استفاده می‌شود.

حسابرسی خارجی یا مستقل از سازمان: این نوع حسابرسی معمولا توسط بنگاه‌ها و خدمات‌دهندگان حسابداری انجام می‌شود و هم بازبینی صورت‌های مالی شرکت را شامل می‌شود، هم نظارت داخلی را دربرمی‌گیرد. همچنین، نظر حسابرسان در گزارش حسابرسی گنجانده می‌شود.

حسابرسی سازمان امور مالیاتی: در این نوع حسابرسی، اطلاعات مالی یک شرکت بازبینی و بررسی می‌شود تا مشخص شود بنابر قوانین مالیاتی، اطلاعات درست به سازمان امور مالیاتی ارائه و اظهار شده است.

 


 

در مجتمع فنی و حرفه ای برگزیده نو کلاس ها هم به صورت حضوری هم به صورت آنلاین و در بعضی از رشته ها بصورت آفلاین برگزار می شود:

مزایای استفاده از کلاس آنلاین:

۱) مدیریت زمان دانش پذیر

۲) کاهش هزینه های دانش پذیران

۳) امکان پرسش و پاسخ از اساتید به صورت زنده

۴) امکان مشاهده ویدیو های ضبط شده و تمام تمرین ها بصورت آفلاین 

۵) پشتیبانی مستمر دانش پذیران در جهت موفقیت

۶) ارسال تکالیف و بررسی آن ها

 

خدمات ما:

۱) خدمات آموزش

۲) خدمات مشاوره 

۳) خدمات ارزشیابی تکوینی

۴) خدمات معرفی به بازارکار

۵) خدمات ارائه گواهینامه بین الملل

 

بازار کار:

شغل حسابداری یکی از بخش های ضروری شرکت ها و موسسات مختلف است. چنان که با افزایش شرکت ها، نیاز به افراد تحصیل کرده در رشته مالی بازرگانی نیز بیشتر می شود. بنابراین هر اندازه که افراد در این رشته تحصیل کنند؛ همچنان بیکار نخواهند ماند. فارغ‌ التحصیلان رشته حسابداری پس از تمام  شدن تحصیل می‌توانند در طبقات مختلف و شاخه‌های متفاوت انجام امور مالی بازرگانی را بر عهده بگیرند و در مؤسسات و واحدهای تجاری، اعم از دولتی یا خصوصی به عنوان حسابدار در شاخه‌های زیر فعالیت کنند:

-حسابداری دولتی (در ادارات دولتی به عنوان حسابدار یا عامل ذی حساب)

-حسابداری مالی (در موسسات تجاری و خصوصی)

-حسابداری صنعتی (در شرکتهای تولیدی و کارخانه های صنعتی)

-حسابداری مالیاتی ( در ادارات دارایی)

-بیمه ها ( موسسات بیمه)

-بانک ها (در شعبه ها و سرپرستی بانک ها)

 

امور مالی و بازرگانی

سلام، پشتیبان برگزیده نو هستم. چطور میتونم کمکتون کنم؟
ارسال در واتساپ