مجتمع آموزشی فنی و حرفه ای برگزیده نو

هتلداری

رشته های هتلداری:

♦ مدیرهتل

♦ کارمند پذیرش هتل

♦ اتاق دار هتل

♦ متصدی البسه در هتل
♦ متصدی طبقات درهتل

♦ برنامه ریز جشن و تشریفات
♦ رفتار با میهمان در هتل
♦ زبان تخصصی هتلداری
♦ سرمیزبان رستوران
♦ فنون پذیرایی و تشریفات
♦ کارمند رزرواسیون هتل
♦ کارمند فروش و بازاریابی هتل
♦ کارمند پذیرش هتل
♦ متصدی طبقات درهتل
♦ متصدی لباسشویی درهتل
♦ مدیر بوم خانه های گردشگری
♦ مدیر خانه داری هتل
♦ مدیر غذا و نوشابه هتل
♦ معاون خانه داری هتل
♦ میزآرای هتل
♦ میزبان رستوران

 

دپارتمان هتلداری مجتمع فنی و حرفه ای برگزیده نو با سابقه فعالیت در حوزه هتلداری و برگزاری دوره ها مختلف همواره تلاش بر آموزش و توسعه مهارت فراگیران جهت ورود به این رشته داشته است.

 

هتلداری

 

رویکرد مجتمع فنی و حرفه ای برگزیده نو برگزاری دوره ها با سطح کیفیت بالا و متناسب با نیاز مخاطبان و جامعه و کمک به ارتقا سطح مهارت افراد جهت موفقیت و توسعه شغلی و علمی بوده و امیدواریم گامی جهت جلب رضایت فراگیران و ارتقا مهارت و دانش برداشته باشیم.

 

 لینک استاندارد فنی و حرفه ای در رشته هتلداری

 


مخاطبان دوره هتلداری:

» دانشجویان و اساتید رشته های هتلداری و گردشگری

» فعالان صنعت گردشگری و هتلداری

» پرسنل هتل ها و مکان های اقامتی

» پرسنل آژانس های های خدمات مسافرتی 

» متقاضیان اخذ دیپلم

» دانش آموزان هنرستان کار و دانش

 


گواهینامه قابل دریافت بعد از گذراندن با موفقیت دوره های آموزشی هتلداری :

 

 

گواهینامه معتبر پایان دوره آموزشی مجتمع فنی و حرفه ای برگزیده نو با مجوز رسمی از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور که بعد از ترجمه رسمی (ترجمه در دفاتر دارالترجمه که دارای مهر وزارت خارجه هستند) در سراسر جهان اعتبار بین المللی و قانونی دارد.

 

 


هتلداری:

امروزه صنعتی شدن، زندگی شهری و شرایط سخت كاری بیش از پیش بر اهمیت سفرهای تفریحی برای مردم در سراسر جهان افزوده است؛ بی شك در این شرایط ، گردشگران به دنبال به دست آوردن حداكثر آسایش، امكانات رفاهی و بهترین وضعیت اسكان در سفر خود هستند.به همین جهت ایجاد زیر ساخت های اسكان مناسب گردشگران و ایجاد شرایط مطلوب یكی از الزام های جذب گردشگر در هر كشور است. به بیان دیگر افزایش شمار گردشگران ورودی در گرو تامین تسهیل ها، ایجاد شرایط لازم برای اقامت و پذیرایی مطلوب و شایسته است؛ 

در این میان هتلداری یكی از صنایعی است كه ارتقا آن به موجب رفاه ایجاد شده برای گردشگران می تواند به رونق صنعت گردشگری كمك كند.

 

هتلداری

 

 

بر اساس اطلاعات منتشر شده در منابع مطالعاتی رشته ی هتل داری، هتل یك واژه ی فرانسوی است و كاربرد نخستین آن برای مشخص كردن ساكنان ثروتمند پاریس بود. این موضوع بار مفهومی واژه ی هتل را كه بیانگر لوكس بودن این واژه است، نشان می دهد. در گذشته بیشتر سفرها بین شهری بود و به دلیل بعد مسافت، مسافرت از یك كشور به كشوری دیگر كمتر انجام می شد و به همین دلیل هتل به شكل نوین آن وجود نداشت. اما می توان مهمانسراها یا اقامت گاه ها را مادر هتل های امروزی دنیا دانست. این اقامت گاه ها در بیشتر شهرها وجود داشت و خدمات اسكان و در نهایت غذای مسافران را تامین می كرد.

امروزه با توجه به افزایش سفرها و تفریحات مختلف متقاضی هتل ها و مراکز اقامتی هم افزایش چشمگیری یافته است، هتل های مختلف از نوع ۲ ستاره تا ۵ ستاره با انواع خدمات و مزایای مختلف در سطح شهرها گسترده شده اند، اما چیزی که باعث جذب بیشتر مسافرین می شود خدماتی است که این هتل ها در مقابل هزینه ای که دریافت می کنند ارائه می دهند.

در این جا قصد داریم به معرفی برخی از مشاغل رشته هتلداری بپردازیم. اگر از علاقه مندان به این حیطه هستید ، ما را تا انتها همراهی کنید.

 مدیر هتل:

  مدیر هتلداری، به واسطه شغل مهم و حساسی که دارد باید بتواند اصول و شیوه های مهمانداری و پذیرایی را آموخته و راهکارهایی برای مدیریت همه امور مربوط به هتل ارایه دهد. بنابراین، فردی که مسئولیت مدیریت هتل بزرگ یا کوچکی را برعهده میگیرد، مدیر هتل محسوب شد و باید بتواند وظایفی را به سرانجام برساند. وظایف مدیر هتلداری عبارتند از :  ارزیابی و بررسی میزان رضایت مشتری ها کنترل و مدیریت همه کارکنان و ایجاد ارتباط صمیمی بین آن ها هماهنگ کردن بخش ها و نظارت داشتن بر نحوه انجام کار ان ها سازماندهی رستوران ها، موزه ها و مراکز تفریحی هتل و پذیرش تمام مسئولیت آن ها  تعیین بودجه کافی برای تمام بخش های هتل  کسب اطمینان از کیفیت غذا و ارایه خدمات تا نحوه رفتار کارکنان با مشتری ها رسیدگی به موقع به  انواع شکایات مشتری ها و پیگیری و رفع مشکلات  ارایه راه حل های جدید برای بازاریابی جذب میهمان ها

کارکنان پذیرش هتل:

اولین چیزی که به محض ورود به هتل با آن برخورد می کنید، به احتمال زیاد کارکنان خوشروی پذیرش(front desk) هستند. البته مهمانان بدشانسی هم هستند که با چهره ای عبوس مواجه می شوند! صرف نظر از این موضوع، هتل ها با توجه به بزرگی یا کوچکی خود یک یا چند کارمند پذیرش دارند. کارمندان پذیرش چه وظایفی را بر عهده دارند؟
• انجام رزرو تلفنی یا بالعکس کنسل کردن رزرو هتل
• انجام کلیه مراحل chekin و chekout مهمانان
• نظارت بر تمیزی و حفظ ظاهر بخش پذیرش و لابی هتل
• نظرسنجی از مهمان ها و انتقال شکایات آنها با مدیریت هتل
• کار با دیگر بخش های هتل از قبیل خدمات خانه داری برای اطمینان از آماده بودن اتاق جهت تحویل به مسافران

برنامه ریز رویداد در هتل: 

امروز هتل ها تنها محلی برای اقامت مسافران تفریحی نیستند. با وجود سالن های کنفرانس، همایش، اجتماعات و جشن ها مهمانان متفرقه و مسافران کاری نیز از خدمات هتل ها بهره مند می شوند. به همین دلیل شغلی به نام برنامه ریز رویداد در هتل(event planner) تعریف شده که به طور کلی مسئول هماهنگی برای برگزاری این رویدادها است.

فکر می کنید مسئولیت های برنامه ریز رویداد شامل چه می شود؟
• سازماندهی، برنامه ریزی(مدیریت بودجه) و اجرای رویداد از قبیل همایش، کنفرانس، جشن عروسی، عقد و …
• طراحی دکوراسیون و فضای سالن مراسم
• آماده کردن مقدمات مانند موسیقی، گل و نورپردازی برای جشن ها؛ تجهیزات صوتی و تصویری، مبلمان و مواردی از این دست برای همایش ها
• مدیریت کترینگ و پذیرایی و البته دعوت از مهمانان

خدمات خانه داری و لاندری:

نظافت اتاق ها و سایر قسمت های هتل به اندازه امور اداری اهمیت دارد. می توان گفت این موضوع یکی از چند ویژگی هتل ها است که باید قبل از رزرو چک کنید. به طور خلاصه خدمه خانه داری باید چنان اتاق ها را برای مهمانان تمیز کنند که گویی پیش از آن ها کسی آنجا نبوده است! اما بخش خدمات خانه داری و لاندری(housekeeping and laundry) مسئولیت های زیادی دارد، از جمله:
• مرتب کردن تختخواب اتاق ها طبق استانداردها و اصول خاص آراستگی
• رسیدگی به نظافت فضای داخلی اتاق و سرویس بهداشتی به اضافه قرار دادن امکانات بهداشتی مانند شامپو، صابون و غیره در آن ها
• شستن، اتو کردن و لکه گیری کلیه منسوجات از جمله حوله ها و کار با دستگاه های خشکشویی
• انتقال منسوجاتی که نیاز به شستشو دارند از اتاق های هتل به بخش لاندری
• حفظ نظافت و آراستگی محیط خشکشویی

 

بخش تعمیر و نگهداری در هتل:

شکی نیست که قسمت های مختلف هتل اعم از اتاق ها یا فضاهای عمومی نیاز به مراقبت دارند. اگر هرگونه مشکلی در تأسیسات هتل اتفاق بیفتد، مسئولیت رفع آن بر عهده بخش تعمیر و نگهداری(maintenance) است. به طور خلاصه باید گفت که مسئول این قسمت باید اطمینان حاصل کند که همه چیز در هتل خوب کار می کند. علاوه بر این:
• کنترل دوره ای تجهیزات هتل و رفع هرگونه نقص احتمالی
• تعویض لامپ ها و رنگ آمیزی دیوارها
• تعمیر یا تعویض لوله ها و وسایل برقی مانند یخچال یا کولر، پمپ آب استخر و تجهیزاتی از این دست بر عهده مسئول تعمیر و نگهداری هتل است

 

هتلداری

سرآشپز هتل:

بدون شک رستوران هتل یک بخش مهم آن است. هرچند همه هتل ها رستوران ندارند، اما هتل هایی هم هستند که رستوران های سرشناسی دارند. برای مثال در تهران رستوران های هتل استقلال تهران یا هتل اسپیناس اعتبار خاصی دارند. چنین هتل هایی به طور معمول یک سرآشپز ویژه دارند که مسئولیت های زیر را بر عهده دارد:
• طراحی منوی غذا و نوشیدنی
• مدیریت آشپزخانه اعم از نظارت بر آشپزها، بهداشت و نظافت آشپزخانه، مواد غذایی و کارکنان
• مدیریت منابع غذایی و موجودی برای تأمین مواد لازم

 


دیپلم:

چند دسته متقاضی دریافت دیپلم های شاخه کارو دانش آموزش و پرورش هستند.

۱-متقاضیان بازمانده از تحصیل

۲-علاقمندان دریافت دیپلم مجدد یعنی متقاضی که دیپلم دارد اما به هر دلیلی می خواهد دیپلم دوم یا … دریافت کند.

۳-ترک تحصیل ها و کسانی که به هر دلیلی نتوانسته اند در مدارس روزانه تحصیل کنند و امروز تصمیم به دریافت دیپلم دارند.

پس از گذراندن دوره آموزشی مهارت در هر حرفه مهارت آموز به آزمون های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور معرفی و بایستی در دو مرحله آزمون کتبی تستی با حداقل نمره ۵۰ و ازمون عملی با حداقل نمره ۷۰ موفق به گذراندن آزمون مربوط شده و گواهینامه مهارت دریافت نماید.

برای اخذ دیپلم رسمی آموزش و پرورش متقاضی بایستی دو گروه درسی را پاس کند.

۱-دروس عمومی ۴۲ واحد درسی است.

۲-دروس تخصصی یا مهارتی که بین ۴۶ تا ۵۹ واحد می باشد.

 

                                                                                        

 


در مجتمع فنی و حرفه ای برگزیده نو کلاس ها هم به صورت حضوری هم به صورت آنلاین و در بعضی از رشته ها بصورت آفلاین برگزار می شود:

مزایای استفاده از کلاس آنلاین:

۱)مدیریت زمان دانش پذیر

۲)کاهش هزینه های دانش پذیران

۳)امکان پرسش و پاسخ از اساتید به صورت زنده

۴)امکان مشاهده ویدیو های ضبط شده و تمام تمرین ها بصورت آفلاین 

۵)پشتیبانی مستمر دانش پذیران در جهت موفقیت

۶)ارسال تکالیف و بررسی آن ها

 

خدمات ما:

۱) خدمات آموزش

۲) خدمات مشاوره 

۳) خدمات ارزشیابی تکوینی

۴) خدمات معرفی به بازارکار

۵) خدمات ارائه گواهینامه بین الملل

 

بازارکار:

یکی از شرایط و ملزومات افرادی که وارد رشته مدیریت هتلداری می شوند، تسلط به مهارت های چند گانه بوده و به همین سبب آن ها قادر هستند که در همه بخش های مختلف هتل انجام وظیفه کنند. غالبا، این افراد به واسطه تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان های بین المللی دیگر، می توانند در جایگاه مترجم هتل خدمت نمود و بدرخشند و یا حتی در بخش های حمل و نقل، آژانس، تشریفات ، آشپزی و تهیه انواع غذا یا مهماندار مسئولیتی بر عهده بگیرند. 

 

 

هتلداری

 

بنابراین، فارغ التحصیلان این رشته با معضل بیکاری مواجه نخواهند شد و یا اینکه مدت بیکاری شان طولانی نخواهد بود زیرا مهارت های بالقوه و بالفعلی دارند که درآمد رشته مدیریت هتلداری را به نحو قابل قبول و چشمگیری افزایش می دهد. البته ، این میزان درآمد در کشورمان ایران با کشوری مانند آمریکا قابل مقایسه نبوده اما می تواند با توجه به تلاش و تجربه فرد روند رو به رشد داشته باشد. علاوه بر این، کسب دانش در حوزه های مشابه مدیریت هتلداری نیز می تواند عامل مهمی در پیشرفت  و موفقیت این فارغ التحصیلان باشد. 

 

 


سلام، پشتیبان برگزیده نو هستم. چطور میتونم کمکتون کنم؟
ارسال در واتساپ